Cum e să trăieşti de la o lună la alta?

Când eram copil îmi imaginam că atunci când voi fi mare, o să am mulți bani şi o să fac ceea ce-mi place, că o să am un copil frumos pe care o să-l cresc cum ştiu eu mai bine, că o să am o casă, că voi lupta pentru visul meu de a deveni actriță şi că nu o să duc lipsa banilor. Ai mei se descurcau decent, îmi ofereau tot ce îmi doream, iar eu nu exageram, eram un copil destul de înțelegător, mă gândeam că dacă ai mei pot, eu de ce nu aş putea.

salariuAm ajuns la facultate unde cu timpul am realizat că nu e totul atât de uşor, aşa cum crezi când eşti mic. M-am zbătut mult pentru că situația financiară alor mei devenise destul de sensibilă. Alergam la muncă, la facultate şi îmi găseam timp şi de o bere cu prietenii, mergeam la cursuri de actorie pentru că era necesar să-mi hrănesc şi sufletul, nu doar portofelul. M-a ajutat cu ceva atât de multă muncă? Nu, îți spun eu! Doar cu experiența de a depăşi nivelul de call center din timpul facultății. Am lucrat cam de toate şi am descoperit că înveți să-ți placă ceea ce faci, altfel te duci dracului! Eu care uram în şcoală matematica, am ajuns să lucrez ca analist şi ce crezi? Îmi place ceea ce fac, până vine ziua salariului şi observ cum mai mult de jumătate din el pleacă spre chirie, facturi, transport şi alte cheltuieli casnice, mă salută, râde şi pleacă nenorocitul! Să strângi o parte din el? Ai vrea tu, stai să vezi dacă reuşeşti să trăieşti decent până la următorul.

947058_477453665675750_853419537_n
Concluzia: luptă să ai ce mânca, unde să stai şi cu ce să pleci şi tu de două ori pe an din Bucureşti într-o vacanță. Aveam planuri să-mi fac un credit pentru o casă, nu mai vreau! Viața e scurtă, iar noi o trăim de la o lună la alta, mi-e frică să mi-o complic mai tare decât e deja. Să am un copil? Mi-e frică că nu o să am cu ce să-l cresc, să-l fac om. Îmi iubesc țara, o iubesc atât de mult încât nu aş vrea să plec! Dar mă deprimă cercul vicios în care mă aflu şi noroiul din care oricât mă zbat, nu reuşesc să ies. Poate într-o zi voi avea curaj să fiu egoistă şi să plec, sau poate într-o zi vom reuşi să trăim decent, fară să ne mai îngrijoreze ziua de mâine, poate…

Lasă un răspuns

